Tekkis küsimusi?
Onninen klienditugi
tel 6105 550
e-mail [email protected]
E-poe klienditugi
[email protected]
Saaremaa ettevõte Arens Torutööd otsustas esimesena Eestis proovida Onnineni teenusladu – konsignatsioonilao põhimõttel töötavat laolahendust, kus igapäevatööks vajalikud tooted on pidevalt kliendi juures olemas, samas ei ole tooted veel Onninenist välja ostetud.
Arens Torutööde objektijuht Karli Kirsch selgitab: „Meie jaoks on suur pluss see, et me ei pea kogu aeg uusi tellimusi tegema. Tooted on 24/7 meie juures teenuslaos ja mida hetkel vaja, seda sealt kohe ka võtame.“
Teenusladu toimib lihtsalt. Esmalt lepivad klient ja Onninen kokku teenuslao toodete sortimendi ja iga toote koguse. Arensi puhul on sortimendis üle 200 toote.
„Sortimendi suuruse osas piiranguid pole, kõik sõltub kliendi vajadustest,“ selgitab Onnineni kütte-ja veevarustuse piirkonna müügijuht Ivar Kivimäe. Skandinaaviamaades, kus teenusladudel on pikk traditsioon, võivad neil olla vägagi suured mahud.
Kui sortiment paigas, lepitakse iga toote puhul kokku minimaalne laokogus. Kui selleks on 40 ühikut ja arv langeb näiteks 20 peale, saab Onninen automaatteavituse ning saadab juurde 20 ühikut.
“Kliendil ei ole vaja pidevalt jälgida, mida juurde tellida – kõik toimub automaatselt,” räägib Kivimäe. Riiulid ei jää kunagi tühjaks ja töötajatel on alati kõik vajalik kohe olemas.
Kaupade haldamine käib OnniApp’i nutirakendusega. „See on nagu äpiga Expressist ostmine, ainult et kaubad asuvad sinu enda territooriumil“, ütleb Onnineni digilahenduste juht Silver Ernesaks.
Teenuslao lepingu sõlminud ettevõttel ilmub nii Onnineni e-poodi kui OnniApp’i nutirakendusse lisaks tavavaatele veel eraldi teenuslao vaade. Sisse logides näeb seal oma teenuslao tootevalikut, toodete arvu, ja saab sisestada oste.
„Töömees skaneerib oma telefonist OnniApp’iga teenuslaos vajalikud tooted ja läheb objektile. Kui töö lõppedes mingid tooted üle jäävad, viib ta need lattu tagasi, vormiliselt siis tagastab Onninenile,“ selgitab Karli Kirsch. Seega objektile minnes ei pea täpselt vajalikku toodete arvu kaasa võtma, ülejäänu saab lattu tagastada.
Lisaks aitab OnniApp jälgida, kuhu ja milliseid tooteid on ettevõte kasutanud. Kui töötaja võtab midagi teenuslaost, märgib ta nutirakendusse, millisele objektile see materjal läks.
See annab ettevõttele ülevaate, milliseid materjale ja kus on kasutatud, ja aitab kulusid täpsemini jälgida. Seega parem kontroll ja tõhusam planeerimine.
Karli Kirsch toob välja kolm peamist plussi Arens Torutöödele:
Asukoht sõltub kliendi vajadustest. Arensi puhul asub see ettevõtte territooriumil umbes 60 ruutmeetril tavalises laoruumis, kaupade ladustamiseks ehitas Arens välja riiulid.
Kuid teenusladu võib asuda ka otse objektil, mis on otstarbekas lahendus suurte objektide puhul. Ühel ehitusettevõttel võib olla erinevatel objektidel mitu teenusladu, igaühel oma eraldi kokkulepitud sortiment ja laoseisud. Vajadusel võib teenusladu asuda ka otse kaubikus.
Teenusladu on väärt lahendus, kui ettevõte asub Onnineni kaupluste võrgust kaugemal või kui ettevõtte paigaldusekipaažid stardivad hommikuti ettevõtte territooriumilt objektidele.
Hooldus- ja avariitöödega tegelevatele ettevõtetele sobib teenuslao lahendus kaubikus. Töömees läheb objektile, tuvastab avarii põhjuse ja saab selle kiiresti likvideerida, mitte ei pea veel sõitma Expressi esindusse vajalikke detaile ostma. Kui avarii juhtub väljaspool tööaega, on remondiks vajalikud detailid sõidukis ikkagi olemas. Ja kui ettevõttes on mitu kaubikut, võib igaühes neist autos olla oma väike teenusladu.
Tootmisettevõtetel on kohapealne teenusladu suureks väärtuseks, kuna kindlustab võimalike probleemide korral nende kiirema lahendamise ja seeläbi lühema tööseisaku. Suurettevõttel, millel on mitu suurt objekti, aitavad objektidel asuvad teenuslaod muuta tööprotsessi sujuvamaks.
Hind kujuneb vastavalt teenuslaos kokkulepitud sortimendi suurusele, tarnekohale ja tarnegraafikule. „Aga hinnad on igati mõistlikud,“ kinnitab Kivimäe. Kliendi vaates tuleb igakülgne sääst oma töötajate ajakulu ja autode kütusekulu pealt, kui ei pea iga asja järgi Expressi kauplustesse sõitma.
„Onninen näeb teenuslaos suurt potentsiaali,“ ütleb Kivimäe. See aitab klientide tööd tõhusamalt korraldada ja teeb laovarude haldamise lihtsamaks ja täpsemaks. Nagu kinnitab ka Karli Kirsch Arens Torutöödest: „Meie jaoks see tasub ära ja me soovime jätkata.“
Onninen klienditugi
tel 6105 550
e-mail [email protected]
E-poe klienditugi
[email protected]